FREMTIDENS KUNDESERVICE

BAN VEI FOR VIRTUELT KONTAKTSENTER

Hva kan et virtuelt kontaktsenter gjøre for din virksomhet?

  • Kostnad: Mulig først og fremst på toppen av selskapets prioriteringsliste er kostnadskutt og gevinstøkning. Programvare for virtuelt kontaktsenter kan lette dette på flere måter:
  • Det anslås at arbeidsgivere kan spare så mye som kr 200 000 per ansatt som jobber hjemmefra. Dette fordi virksomheter er i stand til å kutte ned på kostnader som kontorlokaler, verktøy, utstyr, infrastruktur, vedlikehold, kontorsjefer, renholdere, ansattes fasiliteter og mer.
  • Virtuelle agenter kan jobbe hvor som helst i verden, alt de trenger er tilstrekkelig utstyr (vanligvis en bærbar PC og headset) og en internettforbindelse. Dette betyr at du kan ansette arbeidstakere i land der levekostnadene, og derfor lønn, er mye lavere, uten at det går ut over kvaliteten på arbeidet eller kundetilfredsheten.
  • Skalerbarhet: En virtuell kontaktsenterløsning er mye enklere og mer kostnadseffektiv å skalere. Når bedriften vokser med et lokalt kundesenter, kan det hende du må oppsøke større og mer kostbare kontorlokaler, anskaffe ekstra kontorutstyr og teknologi og generelt øke kostnadene. Ikke slik med virtuell call center-programvare. Det er like enkelt å utvide virksomheten eller kundesupportavdelingen som å lage en ny utvidelse i kommunikasjonssystemet.
  • Behold kontrollen over nøkkelarbeidere: Hvis du ønsker å redusere utgiftene til kontaktsentraldriften din, kan et alternativ være å outsource arbeidet til et selskap i et land med lavere kostnader for slike tjenester. Men for merker og bedrifter som bryr seg om å tilby et høyt kundeservicenivå, bør dette unngås. Med en virtuell løsning kan du dra nytte av de tilhørende lavere kostnadene mens du holder et kontrollnivå over kvaliteten på tjenestene som tilbys. Agentene dine for kontaktsenter skal betraktes som viktige arbeidere og en bro mellom merkevaren og kunden.
  • Utvid din tilgjengelige talentpool: Når du velger eksterne agenter, åpner du opp virksomheten din for å motta talent som ellers ikke er tilgjengelig lokalt. Hvis rett person for jobben er lokalisert i Storbritannia, India, Hellas eller Argentina, er det ingen komplikasjoner ved å ansette dem; geografiske begrensninger for hvor teammedlemmer kan være basert er ikke-eksisterende.
  • Fordeler med eksternt arbeid: Fordelene ved fjernarbeid til en virksomhet er stort sett økonomiske, som nevnt ovenfor. Imidlertid har det blitt bevist gang på gang at eksterne arbeidere er mer produktive og mer lykkelige. I en studie av Airtasker ble det funnet at eksterne ansatte “jobbet 1,4 dager flere hver måned, eller 16,8 flere dager hvert år”.
FÅ HJELP TIL RIKTIG LØSNING!

Ta kontakt så kan vi skreddersy en løsning for din bedrift!

KONTAKT OSS

MELD DEG PÅ

Motta vårt nyhetsbrev og få gode tips og smarte tilbud. Skriv inn din e-postadresse under, og trykk «Meld på».